Huisregels T.X. de Jong Tandzorg
Wij bieden onze patiënten een zo optimaal mogelijke mondzorg aan. Om duidelijkheid te geven, hebben wij een aantal huisregels opgesteld.
- Behandelingen vinden uitsluitend plaats volgens afspraak.
- Wij vragen u om 5 minuten voor uw afspraak in onze praktijk aanwezig te zijn en u te melden bij de receptie of via ons aanmeldzuil.
- De door ons verstuurde oproepkaartjes en sms’en dienen alléén als herinnering. Hier kunnen geen rechten aan ontleend worden.
- Als u verhinderd bent, verwachten wij dat u dit ruim van tevoren doorgeeft. Dit mag telefonisch of per mail. Een afspraak dient ten minste 48 uur voor de afspraak geannuleerd te worden. Dit om andere patiënten tijdig te kunnen oproepen en om u geen kosten te hoeven berekenen. Voor niet tijdig afmelden wordt €2 per minuut van de gereserveerde tijd in rekening gebracht.
- Het is niet toegestaan te roken in het pand.
- In verband met de hygiëne is het niet toegestaan te eten en te drinken in de behandelkamers. Ook het meenemen van huisdieren is verboden.
- Uw mobiele telefoon dient gedurende uw verblijf in de praktijk op stil te worden gezet.
- Het is niet toegestaan ongevraagd beeld en/of geluidopnames te maken in de praktijk.
- Agressief gedrag en geweld in welke vorm dan ook wordt niet getolereerd en zal leiden tot onmiddellijke uitschrijving.
- Waak zelf over uw eigendommen. T.X. de Jong Tandzorg is niet aansprakelijk voor schade, verlies of diefstal hiervan.
- U dient ons zo snel mogelijk te informeren over wijzigingen in persoonlijke gegevens, zoals verzekering, adres, huisarts en medicijngebruik. U kunt deze doorgeven vóór de behandeling, via balie@txdejong.nl of bij de receptie. De door u verstrekte gegevens worden behandeld conform de Wet Persoonsregistratie (WPR). Een privacyreglement ligt ter inzage. Als u overgaat naar een andere tandarts, verzoeken wij u ons te laten weten zodat wij een kopie van uw gegevens aan uw nieuwe tandarts kunnen opsturen.
- Vanzelfsprekend dient de nota binnen de gestelde termijn betaald te zijn. Voldoet u niet binnen 14 dagen aan de betalingsverplichting, dan kan de praktijk een volgende afspraak uitstellen tot dat de nota (volledig) voldaan is.
- Als u geen aanvullende tandartsverzekering heeft, kunnen wij u vragen om behandelingen direct af te rekenen.
Wij willen u erop wijzen dat wij ons uiterste best doen om u zo goed mogelijk te helpen en streven naar een zo hoog mogelijke kwaliteit van mondzorg. Wanneer bovenstaande voorwaarden niet door u worden opgevolgd, behouden wij ons het recht voor om uw inschrijving in onze praktijk ongedaan te maken.
Overige mededelingen
De medische anamnese (gezondheidsvragenlijst): bij uw eerste bezoek aan onze praktijk wordt u een aantal vragen gesteld over uw gezondheid en de mogelijke invloed daarvan op onze behandeling. U wordt vooraf aan de eerste afspraak per mail gevraagd een gezondheidsvragenlijst in te vullen via MijnMedicijn. De tandarts zal deze, indien nodig, met u bespreken.
Mochten er wijzigingen zijn opgetreden in uw gezondheid of in de medicijnen die u gebruikt, meldt dit dan bij uw eerstvolgende bezoek.
Informed consent
Wanneer blijkt dat er bij u een behandeling moet worden uitgevoerd, wordt deze altijd vantevoren met u besproken. Wij kunnen u alleen maar adviseren een bepaalde behandeling te ondergaan, u maakt hierin zelf de keuze om hiermee akkoord te gaan of niet. Om u te helpen met het maken van die keuze, legt uw behandelaar de voor- en nadelen en de daarbij behorende kosten uit. Maar ook het eventuele risico wanneer u besluit het advies niet op te volgen. Deze manier van werken heet 'Informed consent'.
Betalingsvoorwaarden
De betaling van behandelingen gaat via een declaratie naar uzelf of wanneer u een aanvullende tandartsverzekering heeft rechtstreeks naar de meeste verzekeringsmaatschappijen. De NMT-betalingsvoorwaarden zijn van toepassing, Arrondissementrechtbank, 16 mei 2007, nr. 150/2007.
U kunt voor behandelingen boven de 150 euro een begroting ontvangen.
Meningsverschil
Indien u een meningsverschil heeft met uw tandarts en denkt dat de tandarts aantoonbaar in gebreke is gebleven, en zonder dat u dat samen heeft kunnen oplossen, dan kunt u zich richten tot de NMT (Nederlandse Maatschappij ter bevordering der Tandheelkunde) en om bemiddeling vragen.