Direct contact? Bel: 033-4613334

Home > Contact > Praktijkinformatie

Afspraken afzeggen

Wij behandelen op afspraak. Indien u bij verhindering tenminste 48 uur van tevoren annuleert, zijn wij niet genoodzaakt de gereserveerde tijd in rekening te brengen. Voor niet tijdig afmelden wordt €2 per minuut van de gereserveerde tijd in rekening gebracht.

Wijziging van gegevens

Alle wijzigingen in naam, adres, telefoonnummer(s) of verzekeringsgegevens dient u ons schriftelijk of aan het begin van uw bezoek te laten weten.

De door u verstrekte gegevens worden behandeld conform de Wet Persoonsregistratie (WPR).

Een privacyreglement ligt ter inzage. Als u overgaat naar een andere tandarts, verzoeken wij u ons te laten weten zodat wij een kopie van uw gegevens aan uw nieuwe tandarts kunnen opsturen.

Gezondheidsvragenlijst

Bij uw eerste bezoek aan onze praktijk wordt u een aantal vragen gesteld over uw gezondheid en de mogelijke invloed daarvan op onze behandeling. U wordt vooraf aan de eerste afspraak per mail gevraagd een gezondheidsvragenlijst in te vullen via MijnMedicijn. De tandarts zal deze, indien nodig, met u bespreken.

Mochten er wijzigingen zijn opgetreden in uw gezondheid of in de medicijnen die u gebruikt, meldt dit dan bij uw eerstvolgende bezoek.

Privacyregeling en geheimhouding

Patiëntinformatie wordt niet aan derden doorgestuurd of verteld zonder overleg met de tandarts en met medeweten van de patiënt. Alle informatie blijft binnen het praktijkpand, behalve als het informatie betreft voor een specialist of huisarts, die de informatie nodig heeft voor medisch onderzoek (verwijzing). De door u verstrekte gegevens worden behandeld conform de Wet Persoonsregistratie (WPR).

Als u overgaat naar een andere tandarts, kunnen wij op uw verzoek een kopie van uw gegevens aan uw nieuwe tandarts sturen.

Zoals gebruikelijk in de gezondheidszorg hebben wij ook een privacyreglement voor onze patiëntenadministratie. Dit houdt in dat u inzage heeft in uw gegevens en dat wij derden alleen met uw toestemming uw gegevens mogen verstrekken. Ook bij de inrichting van uw dossier houden wij ons aan de richtlijn die hiervoor door onze beroepsorganisatie, de NMT, is ontwikkeld.

Periodieke controle

Gezien het belang van een goede mondhygiëne komen vele patiënten geregeld bij de preventieassistente. Afhankelijk van uw situatie kan dit één keer per drie, zes, negen of twaalf maanden zijn. Gecombineerd met dit bezoek kunt u ook de periodieke controle met de tandarts afspreken.

Tarieven en betaling

In onze praktijk wordt gewerkt met de wettelijk vastgestelde tarieven (UPT-codes). In uw verzekeringsgegevens kunt u zelf zien welke codes door uw verzekering worden vergoed. Uw verzekeringsmaatschappij bepaalt welke codes in het verzekeringspakket worden opgenomen, dit kan van verzekeraar tot verzekeraar verschillen. U kunt bij uw zorgverzekeraar opvragen wat de vergoedingen zijn.

Heeft u geen tandartsverzekering? Dan vragen wij u na uw afspraak direct af te rekenen bij onze receptie.

Informed consent

Wanneer blijkt dat er bij u een behandeling moet worden uitgevoerd, wordt deze altijd vantevoren met u besproken. Wij kunnen u alleen maar adviseren een bepaalde behandeling te ondergaan, u maakt hierin zelf de keuze om hiermee akkoord te gaan of niet. Om u te helpen met het maken van die keuze, legt uw behandelaar de voor- en nadelen en de daarbij behorende kosten uit. Maar ook het eventuele risico wanneer u besluit het advies niet op te volgen. Deze manier van werken heet 'Informed consent'.

Klanttevredenheid

Wij meten met regelmaat de klanttevredenheid om op de hoogte te blijven van uw wensen en behoeften. Vanzelfsprekend kunt u deze ook melden bij de receptioniste/assistente en/of de tandarts.
 

Betalingsvoorwaarden

De betaling van behandelingen gaat via een declaratie naar uzelf of wanneer u een aanvullende tandartsverzekering heeft rechtstreeks naar de meeste verzekeringsmaatschappijen. De NMT-betalingsvoorwaarden zijn van toepassing, Arrondissementrechtbank, 16 mei 2007, nr. 150/2007.

U kunt voor behandelingen boven de 150 euro een begroting ontvangen.

Meningsverschil

Indien u een meningsverschil heeft met uw tandarts en denkt dat de tandarts aantoonbaar in gebreke is gebleven, en zonder dat u dat samen heeft kunnen oplossen, dan kunt u zich richten tot de NMT (Nederlandse Maatschappij ter bevordering der Tandheelkunde) en om bemiddeling vragen.