Management in de mondzorg
Het boek is hier te bestellen, telt 235 pagina's met toepasbare oplossingen en ontwikkelingen. Geschreven vanuit theorie, met oefeningen, eigen voorbeelden en talloze tips om jezelf én de praktijk verder te helpen.
URLs die worden genoemd in de tekst en verwijzingen naar bijlagen:
Pagina 44: Hoofdstuk 2.2.1 Praktijkstructuur Gewoon Gaaf
Pagina 48: Hoofdstuk 2.2.1 Praktijkstructuur Motivational Interviewing
Pagina 80: Hoofstuk 2.3.1 Bereikbaarheid Tandletsel
Pagina 82: Hoofdstuk 2.3.1 Bereikbaarheid anamneseformulieren
Pagina 82: Hoofdstuk 2.3.1 Bereikbaarheid brochures over mondzorg (onderaan de website)
Pagina 87: Hoofdstuk 2.3.4 Klachtenprocedure Tandheelkundig Informatiepunt (TIP)
Pagina 92: Hoofdstuk 2.3.4 Klachtenprocedure
Link met uitleg over de behandeling in een filmpje:
Een gaatje vullen
Wortelkanaalbehandeling
Kroonbehandeling
Implantaat zetten
Pagina 102: Hoofdstuk 3.1.1 De optimale bezetting tabel 3.1 als Excelbestand
Pagina 107 en 110: Hoofdstuk 3.1.4 Voorbehouden en risicovolle handelingen voorbehouden handelingen
Pagina 109 en 110: Hoofdstuk 3.1.4 Voorbehouden en risicovolle handelingen taakdelegatieprotocol
Pagina 171: Hoofdstuk 4.3.1 Functies functieprofielen
Pagina 180: Hoofdstuk 4.3.3 Inwerken protocol Turbo-inwerken
Pagina 233: Hoofdstuk 5.4.4 Wanbetalers beëindigen behandelingsovereenkomst
Literatuurlijst
Cuppens, C. (2022). De praktijkcultuur. PM Magazine, 04, 36-38.
KNMT (2017). Jaaroverzicht 2016.
KNMT (2023, 1 augustus). 5 soorten klachten en hoe je ze voorkomt [Nieuwsartikel].
Nederlandse Zorgautoriteit (z.d.). Regeling mondzorg – NR/REG-2305a. 01-01-2023 t/m 31-12-2023.
Vermaire, E. (2013). Optimizing oral health. Towards a tailored, effective and cost-effective dental care (proefschrift Universiteit van Amsterdam).
Weiss, J. M. (1968). Effects of coping responses on stress. Journal of Comparative and Physiological Psychology, 65(2), 251–260.